Projectteam

De provincie Gelderland heeft automatisch rijden hoog op de agenda staan. Want automatisch rijden, dat heeft de toekomst. Daarom heeft zij deze unieke en grootschalige proef opgestart. Maar het is niet alleen het automatisch rijden waardoor we zo enthousiast zijn over de proef. Het is ook de samenwerking tussen overheden, ondernemers en onderwijs die deze proef mogelijk en succesvol maken!

Behalve een zeer kundig projectteam, is de pilot succesvol dankzij betrokken sponsors en gespecialiseerde toeleveranciers.

TU-Delft | Contractpartij

De TU Delft neemt deel vanuit de Faculteit Mechanical, Materials and Maritime engineering (3ME) en de Faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen (CiTG). De TU-Delft heeft als aanvoerder van het DAVI programma een leidende rol in de ontwikkeling van automatisch vervoer in Nederland. Binnen DAVI worden in samenwerking met andere organisaties projecten gerealiseerd die in combinatie tussen onderzoek en toepassing betekenisvolle stappen zetten op de roadmap naar volledig geïntegreerd automatisch vervoer.


Spring innovation management | Projectleider (in opdracht van TU Delft)

Spring is gespecialiseerd in project- en programma management van innovatieprojecten in de automotive- en mobiliteitsector. Spring is het bureau van JW van der Wiel. Jan Willem heeft de ontwikkeling geleid van de Parkshuttle in Rotterdam die, met automatische voertuigen op afgesloten baan, gezien kan worden als voorloper van de WEpods.


Robot Care Systems | Sensor Fusion

RCS is een spin-off van de TU-Delft en gespecialiseerd in de ontwikkeling van automatisch rijdende zorgrobots en daarmee in de ontwikkeling van systemen voor omgevingsherkenning. Marja Rudinac is gepromoveerd aan de TU-Delft en werkt al meer dan 10 jaar aan zelfrijdende robots. Marja zal in het project de ontwikkeling leiden van het zeer geavanceerde Sensor Fusion systeem dat voor WEpods nodig is.


Mapscape | HD kaart voor automatisch rijden

Mapscape is een Nederlandse onderneming met een leidende positie in-car navigatieoplossingen voor de internationale automotive industrie. Mapscape zal in het project de High Defintion digitale landkaart voor automatisch rijden ontwikkelen inclusief het (e-horizon) systeem om die kaart te lezen.


Connekt | Communicatie en PR

Connekt creëert en verbindt netwerken van overheden, bedrijfsleven en kennisinstellingen om te werken aan duurzame verbetering van mobiliteit in Nederland. Binnen de Connekt netwerken worden o.a. grote stappen gezet om mobiliteit met behulp van Intelligent Transport Systemen slimmer, comfortabeler en duurzamer te maken. Connekt fungeert bij diverse programma’s en initiatieven als katalysator.


Toeleveranciers:

  • TNO doet de High Level control.
  • Easymile levert de voertuigen.
  • ZTI verzorgt de inbouw van sensoren en de (vele) computers in het voertuig.
  • Elektrobit levert het E-horizon systeem dat de kaart bruikbaar maakt voor de HL Controller.
  • Ricardo zal de veiligheid en toelating van de voertuigen op de openbare weg coördineren.
  • Technolution vervult de Technische Coördinatie in het projectteam.

Ook dragen meerdere organisaties uit de regio bij aan het project:

  • De WUR draagt bij aan de ontwikkeling van de taak localization en aan de uitvoering van het integratietestprogramma.
  • De Christelijke Hogeschool Ede (CHE) zal bijdragen aan de ontwikkeling van het infotainment systeem, de App en aan het Business Plan voor na de projectfase.
  • ROC A12 huisvest de stalling van de voertuigen en zal ook bijdragen aan het onderhoud en de technische assistentie bij storingen.
  • De Hogeschool Arnhem Nijmegen zal een bijdrage leveren aan on-site testing.